Αγωγή ύψους 3,2 δισεκατομμυρίων λιρών κατατέθηκε εναντίον της Google, με την κατηγορία της «παράνομης παρακολούθησης και ταξινόμησης» προσωπικών δεδομένων από 4.4 εκατομμύρια χρήστες iPhone στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Η συλλογική δράση καθοδηγείται από πρώην διευθυντή της Which?, Richard Lloyd με την κατηγορία ότι η Google παρέκαμψε τις ρυθμίσεις απορρήτου του προγράμματος περιήγησης Safari της Apple στα iPhone, από τον Αύγουστο του 2011 έως τον Φεβρουάριο του 2012, για να χωρίσει τους ανθρώπους σε κατηγορίες για τους διαφημιζόμενους.
Σύμφωνα με νέα έκθεση του Guardian, η Google σφετερίστηκε δεδομένα από χρήστες iPhone, μέσω ενός σφάλματος στο Safari. Αυτό το κενό ασφαλείας βρέθηκε από έναν ερευνητή το 2012 και πήρε το όνομα «Safari Workaround», το οποίο επέτρεπε στην Google να συσσωρεύει προσωπικά δεδομένα χρηστών.
Κατά την έναρξη της διήμερης ακρόασης στο Λονδίνο, οι δικηγόροι για την ομάδα της καμπάνιας του Lloyd, που φέρει το όνομα «Google You Owe Us», δήλωσαν στο δικαστήριο ότι οι πληροφορίες που συγκέντρωσε η Google περιελάμβαναν το φύλο των χρηστών, την κοινωνική τάξη, την τοποθεσία, τη σωματική και ψυχική υγεία, τις πολιτικές πεποιθήσεις, τις αγοραστικές συνήθειες και οικονομικά δεδομένα. Αυτά τα δεδομένα χρησιμοποιήθηκαν για την κατηγοριοποίηση των χρηστών σε ομάδες, με στόχο την «καλύτερη στόχευση για διαφήμιση.
Ωστόσο, ο γίγαντας του Διαδικτύου, ισχυρίζεται ότι δεν υπάρχουν ενδείξεις ότι το Safari Workaround είχε ως αποτέλεσμα την διαρροή των προσωπικών δεδομένων σε τρίτους, ότι δεν υπάρχει τρόπος να διαπιστωθεί αν κάποιος επηρεάστηκε από αυτό και ότι η υπόθεση δεν έχει καμία προοπτική επιτυχίας.
Ο Anthony White, ο δικηγόρος που υπερασπίζεται την Google, δήλωσε ότι αυτή η δίκη έχει ως στόχο να καταστρέψει την εικόνα της εταιρείας σχετικά με την υπευθυνότητα, παρά να βρει την λύση μιας αποζημίωσης για όσους επηρεάστηκαν. Ο διευθυντής επικοινωνίας για τη Google UK, Tom Price, δήλωσε ότι τα γεγονότα στην περίπτωση αυτή «έλαβαν χώρα πριν από έξι χρόνια» και ότι «απευθυνόταν σε εκείνη την εποχή».
Σημείωσε επίσης ότι «η ιδιωτικότητα και η ασφάλεια των χρηστών μας είναι εξαιρετικά σημαντική για εμάς» και πιστεύει ότι η υπόθεση «δεν έχει αξία και πρέπει να απορριφθεί».
lifo.gr